A Nyíregyházi Egyetem minőségpolitikája
A Nyíregyházi Egyetem minőségpolitikájának célja, az intézményi minőségkultúra fejlődésének biztosítása és elősegítése, amely szerint az Intézmény minden oktatója, kutatója, hallgatója és munkatársa felelősséget vállal a minőség fejlesztéséért és az intézmény minden szintjén részt vesz a minőség biztosításában. Alapvető küldetésünk a tudás-, és technológiatranszfer, illetve a kapcsolódó ismeretek magas szintű átadásával, fejlesztésével és az innovációval a társadalom, a gazdaság és az ipari partnerek szolgálata.
Minőségpolitikánk főbb célkitűzései, hogy a Nyíregyházi Egyetem:
-
oktatási innovációja révén a hallgatók hazai és nemzetközi szinten egyaránt versenyképes, magas színvonalú, biztos és értékes tudást szerezzenek;
-
tevékenységeinek szervezése, irányítása során meghatározó figyelmet fordít a hallgatói igények teljesítésére;
-
K+F+I tevékenységével a társadalom és a gazdaság céljait szolgálja, a térség és a vármegye kutatási, műszaki fejlesztési és innovációs centrumává váljon;
-
megalapozott jó hírnevét állandóan öregbítse, a hazai és nemzetközi felsőoktatási versenyben pozícióját folyamatosan erősítse;
-
a munkaerőpiac szereplőinek bevonásával és együttműködésével sikeres gyakorlati szakemberek képzését valósítsa meg;
-
hatékony belső és külső kommunikációt folytasson;
-
munkatársai számára megbízható munkahelyet, megfelelő munkakörnyezetet és szakmai fejlődést biztosítson;
-
eredményesen működjön együtt hazánk és Európa felsőoktatási intézményeivel, társadalmi és gazdasági szervezeteivel a kulturális és a gazdasági élet gazdagítása érdekében;
-
támogatja az akadémiai integritást és szabadságot, miközben fellép a csalás és az etikátlan magatartás ellen;
-
kiáll az oktatókat, a nem oktató alkalmazottakat és a hallgatókat érintő minden fajta intolerancia és diszkrimináció ellen;
-
minőségfejlesztési céljait és az Intézményfejlesztési Terv stratégiai elemeit összehangoltan valósítja meg.
A Minőségpolitika megvalósulása érdekében az Egyetem vezetése:
-
a képzési és kutatási tevékenység minőségének folyamatos biztosítása érdekében minőségirányítási rendszert épített ki, melyet működtet és állandóan fejleszt, amelynek révén mérhetően javul a szakemberképzés minősége és az itt folyó kutatás, fejlesztés, innováció;
-
a mérések eredményeit szabályozott módon felhasználja az oktatás, a kutatás és a hallgatói szolgáltatások fejlesztésében, ily módon törekszik polgárai és partnerei elégedettségének folyamatos növelésére;
-
a tevékenységébe bevonja az intézmény dolgozóit és hallgatóit is;
-
ösztönzi munkatársait, hogy ismereteiket, szaktudásukat folyamatosan bővítsék;
-
elvárja, hogy minden munkatársa személyes tudásával és felelősségével járuljon hozzá az egyetem sikereihez.
-
a Minőségpolitika hatályát a kiszervezett, külsős közreműködő megbízottak körére is kiterjeszti.
Meggyőződésünk, hogy elméletileg jól megalapozott és felvállaltan gyakorlatorientált képzésünk a régiónak olyan szakembereket kínál, akik e térség fejlesztéséhez jelentősen hozzájárulhatnak.